10 Kasım 2010 Çarşamba

Chiclayo - Kuzey Peru

Otelde yeni mezun olmuş bir Maden Mühendisi ve 40 yıllık bir Endüstri Mühendisi ile tanıştım. Yeni mezun mühendis Bequer’in annesi, anneannesi, kuzenleri dini bir tören için bu şehre gelmişler. Anneanne İnka kökenli. Yerel insanlarla bir arada olmayı çok seviyorum, bu konuda çıkan hiçbir fırsatıda kaçırmamaya çalıştım. Dini tören için Peru harici diğer ülkelerden gelenler de çokmuş. Hıristiyanlığın bir kolu, tarikatı gibi bir şey sanırım. Katolikler gibi baba-oğul-kutsal ruh üçlemesine değil de Tanrı’nın birliğine inanıyorlarmış. Bu düşünce hıristiyanlık içinde devrim denilecek bir şey aslında. O yüzden herkes bu fikirden gayet heyecan duyuyor belli. Aynı heyecanla bana da Tanrı’nın birliğini anlatmaya ve beni ikna etmeye başlıyordu ki birisi, böyle bir ortamda karşısına bir müslümanın çıkacağını nereden bilsin. Benim açımdan hoş, onlar açısından bilemicem, ama ilginç diyaloglar oldu. Sonuçta aynı fikirdeydik ama farklı yollardan gelerek. Bu arada Bequer’in annesine Türkiye’nin yerini tarif etmeye çalışıyordum ki kadın İncil’in en arka sayfasını açtı orada Yunanistan, Türkiye, Orta doğu merkezli haritada zaten yer belliydi hatta Efes’e 1 saat uzaklıkta oturdugumu belirtecek kadar detaylı ev tarifi bile verebildim.

Museo Tumbas Reales de Sıpan
İlginç müzelerden biriydi. Aslında mezarlığa ait buluntular içeriyor ama ne mezarlık..SIPAN o bölgede ki insan tanrılara verilen isimmiş. Ölünce yerine yenisini seçiyorlar. Mezar piramit şeklinde yaklaşık 400 tane Sipan’ın gömülü olduğu sanılıyor. Gömerken ailesi (eş, çocuk, vs yakınlar dahil) kilolarca altın, gümüş benzeri maddelerden yapılmış süs eşyaları, giysiler de mezara konuyormuş. Ve doğal olarak günümüzdeki mezar hırsızları götürebildiği kadar götürmüş vaktiyle, şimdi ise ziyaret ettiğin en sıkı güvenlik önlemli müze. Fotoğraf yasaktı çekemedim. İlginç konulardan biri de Mısır uygarlığı ile benzerliği. O tarihlerde iletişimin olmadığını düşününce nasıl bu kadar benzeyebiliyor diye soruyor insan ister istemez.
Şu müzeler dile gelip birde sorularıma cevap verebilseydi J

Artık kuzeyde son nokta Tumbes ve oradan Ekvator..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder