10 Kasım 2010 Çarşamba

Lima

Nazca çölünden yavaş yavaş yeşilliğe yol alıyor gibiyiz. Kumların içinde ağaçlar..bu görüntü de güzel.
Ve deniz..evet yaa denizi görünce birden farkettim ki doğudan batıya Güney Amerikayı karadan geçmişim. Brezilya da Copacabana plajından Lima sahiline.
Yüksek dağlar, kalp çarpıntısı, baş ağrısı—çok şükür bende 2 günde geçti, yükseklik hastalığı kimilerinde ciddi boyutta olabiliyormuş. And dağlarını aştım, en yüksek kaça çıktım bilmiyorum ama 3500-4000 ortalama rakımlarda dolandım.
Neyse sonunda denizime kavuştum.
Kaç km katettim hesaplamadım ama sanırım şu ana kadar kara yolundan otobüsle 200 saat kadar yol yaptım. En uzun otobüs yolculuğu rekorumu 2 günle kırdım.
Sonunda Peru’nun başkenti Lima’dayım. Gelmeden önce korktuğum şehirlerden biriydi. O yüzden planımda fazla vakit ayırmamıştım. Ama her şey umduğumdan daha kolay oldu. Arkadaşımın Peru’lu arkadaşı J 3 gün boyunca bana eşlik etti ve tek başıma asla gidemeyeceğim yerlere gidebildim en önemlisi yerel ailelerle tanıştım, evlerine konuk oldum. Bu benim için ummadığım bir fırsattı. İnsanların cana yakınlığını, tatlılığını size tarif edemem. Bu arada ispanyolcam bişeyleri anlama ve derdini anlatma seviyesine yaklaşmış..2 ay daha kalsam tamamdı. Bu insanlardan hiçbiri ingilizce bilmiyordu ama nasıl olduysa sohbetten geri kalmadım. Bir şekilde ben derdimi anlatıyorum ve italyancanın avantajıyla söylenenlerin çoğunu anlayabiliyorum-karşımdaki tane tane konuşuyorsa.
Lima da 3 aile ziyareti yaptım bu ailelerden ikisi Afro-Peruvian yani Afrika kökenli Perululardı. Gittiğimiz semptler benim tek başıma asla cesaret edemeyeceğim mahallelerdi. Bunun yanında şehrin (sanırım zengin) en azından entel takımından bir grupla doğum günü partisine katıldım. Gustavo sağolsun. Süper rehberlik yaptı. Peru halk dansları kursunda birbirinden güzel gösteriler izledim. Evet Lima dan hiçbir müze veya ören yeri yazamayacağım. Liman, ana meydan ve denizinden bazı fotoğraflar göreceksiniz o kadar. Özellikle Cusco ve Lima için yazmaktan çok anlatılacak şeyler var o yüzden bu kısım biraz kısa kalacak kusura bakmayın. Blog da geyik muhabbetlerini yazmak çok hoş olmaz diye genelde pek sözetmiyorum.
Neyse ani bir kararla Lima ‘dan Iquitos’a uçuyorum.Önceki planım deniz kıyısından kuzeye yönelmekti ama dedim ya anlık fikir değiştirmelere bayılıyorum. Yalnız seyahat etmenin özgürlüğü. 99$ “one way ticket” ülkenin kuzey doğusu ve Amazonlar J       
Not: Mario Vargas Llosa, bu sene Nobel ödülü alan Peru’lu yazar. Türkçe ye de çevrilmiş pek çok kitabı var. Bilginize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder