10 Kasım 2010 Çarşamba

Iquitos - Amazon Nehri

Kara yoluyla ulaşımın olmadığı en büyük yerleşim yeriymiş. Uçak veya gemi harici alternatif yok. Amazonların içinde Brezilya, Kolombiya sınırına yakın, nemli, bunaltıcı bir şehir. Sevdim diyemicem. Ayrıca pahalı da. Neyse sonuç olarak Amazonlara ulaşmanın yolu buradan geçiyor. Artık 2 ayı bitirip yolculuğun sonuna yaklaştığım için zaman baskısını hissetmeye başladım. Amazonlar için elimde çok güzel bir program olmasına rağmen (elektrik, su olmayan köylerde kalıp, avlanarak karnını doyuran insanlarla tanışacaktım, pembe yunuslar ve diğer hayvanlardan görecektim vs vs ) maalesef ayıracak günüm kalmadı ben de uçakla gelip en azından Amazon nehrinde gemiyle yolculuk yapmaya karar verdim. Buradan Yurumaguas denilen şehre 3 günde hamakta yatarak, yerel halkla birlikte çok da ucuza gittim. Önceleri 3 gün gecermi veya nasıl gecer derken su gibi akıverdi. Gemi aslında yük gemisi, yolcu da alıyor. Bir hamak ve yemek kabı satın aldım ve yerel halkla beraber süzüle süzüle Amazonu oluşturan kollardan biri olan Rio Maranon üzerinde yol almaya başladık. Kıt ispanyolcamla insanlarla muhabbet etmeye çalıştım. Kime sorsam 6-7 kardeş, yoksulluk yaygın, nehirde elde çamaşır yıkayan, çeşmeden su taşıyan kadınlar oldukça fazla. Gencecik anneler..erken yaşta doğurmaya başlayınca çocuk sayısı da artıyor doğal olarak. Buraların tarihi, şimdiki yaşam tarzı bizlerden ne kadar farklı? Herkes içinde doğduğu, bildiği, kendi kalıplarıyla dünyaya bakıyor..ben de dahil..Aslında dünya bizim gördüğümüz pencereden çok daha geniş. Avrupalıların yaptığı gibi genç yaşta dünyaya açılıp sonra rutin hayata atılmak lazım. Ben bile bu yaşta çok şey öğrendim gençler için çok daha güzel bir tecrübe bence.
Bu gemi yolculuğu geçen 2 ayı düşünmek için güzel oldu. Gemi benzer coğrafya da akıp giderken düşünceler de benim kafamda aktı aktı..Önce Yurumaguas sonra Tarapota şehirlerine vardım. Peru’nun kuzeyinde Chiclayo denilen şehre gidiyorum. En uzun bu ülkede kaldım. 1 ayı geçmek üzere. Ekvator için sadece 1 haftalık sürem kalıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder